Zadanie domowe dla dziesięciolatków pokonało rodziców. "Nie spodziewałem się"

8 godzin temu
Początek września, początek szkoły i początek zmagań z zadaniami domowymi, które jak się okazuje, czasem przerastają choćby dorosłych. Jeden z ojców podzielił się na portalu Reddit zadaniem swojego dziesięcioletniego syna. "Gdzie popełniłem błąd?" - pyta w poście i dodaje, iż nie spodziewał się takich problemów z zadaniem dla dzieci z podstawówki."Zadanie wydaje się proste, ale mi wciąż wynik wychodzi z błędem. Nie wiem, co robię nie tak, ale trochę to przerażające, iż nie potrafię rozwiązać zadania z podstawówki i muszę szukać pomocy na anonimowym forum" - napisał ojciec ucznia w poście na Reddicie. Czego zatem dotyczy działanie matematyczne? Trzeba wykonać dzielenie metodą pisemną, by nauczyciel był pewien, iż do otrzymanego wyniku uczeń doszedł samodzielnie (bez pomocy kalkulatora).
REKLAMA


Zobacz wideo


Lektury szkolne nie powinny być tematem debat o edukacji


Jedno działanie, a tyle zamieszania. "Gdzie jest błąd?"Zadanie matematyczne, które sprawiło trudności ojcu dziesięcioletniego chłopca, brzmi: "Wykonaj działanie 861 : 4, rozpisując pisemnie wszystkie etapy twoich obliczeń". Ojciec zasiadł do zadania z synem, ale po kilku krokach, pojawił się problem. "Wynik powinien wyjść 215,25. Tak wychodzi na kalkulatorze, a mi, po rozpisaniu całości na kartce całości, wychodzi 215,1. Gdzie jest błąd? Sam nie umiem na to wpaść. Pomocy!" - pisze zdesperowany rodzic. - Używam metody 'Do Monkeys Smell Bad (dziel, mnóż, odejmij, zmniejsz)', a prawidłowa odpowiedź to przecież 215,25. Nie wiem, dlaczego wychodzi z błędem" - zaznacza autor wpisu.


Zadanie domowe Fot. screen Reddit


Wynik matematycznej łamigłówki. "Końcówka jest istotna"By rozpisać działanie "861 : 4" w sposób pokazujący "ręczne" dzielenie, należy zastosować metodę dzielenia pisemnego. Na czym polega? To kilka ważnych kroków, które udowadnia, iż osoba wykonująca działanie, krok po kroku doszła samodzielnie do wyniku, a nie np. korzystała z kalkulatora. Polega ona na stopniowym rozkładaniu dzielnej i wykonywaniu szeregu operacji: dzielenia, mnożenia, odejmowania, a następnie powtarzaniu tych kroków dla kolejnych cyfr dzielnej, aż do otrzymania wyniku (ilorazu) i ewentualnej reszty. "Robisz dobrze całe zadanie i tu nie ma żadnego błędu, jedna tu istotna jest końcówka zadania. Otrzymaliśmy iloraz 215 i resztę 1. Zatem: 861 : 4 = 215 reszta 1. I właśnie tę jedynkę trzeba podzielić przez cztery, by uzyskać resztę 0,25. Wtedy wynik będzie się zgadzać" - wyjaśnia pod postem jeden z internautów.


Czy jako rodzic czuwasz nad ćwiczeniami, których głównym celem jest utrwalenie wiedzy zdobytej w szkole? A może jesteś zdania, ze to obowiązek dziecka i to ono jest odpowiedzialne za swoje przygotowanie do zajęć i utrwalenie wiedzy? Czekam na Twoje zdanie: anita.skotarczak@grupagazeta.pl. Gwarantuję anonimowość!
Idź do oryginalnego materiału