Startuje Voice Impact Award – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów dziennikarstwa

satinfo24.pl 19 godzin temu

W czasach, kiedy polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera coraz większe rozmiary, rola mediów w burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia. W odpowiedzi na ten stan rzeczy startuje Voice Impact Award – ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. To inicjatywa, w ramach której najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce wraz z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego i T-Mobile łączą siły, aby zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw społecznych. W jaki sposób? Tworząc materiały, które pokazują, jak możemy przełamywać bariery, które nas dzielą i łączyć się ponad podziałami. Najlepsze prace zostaną opublikowane w opiniotwórczych tytułach mediowych oraz nagrodzone finansowo – do wygrania jest łącznie ponad 80 tysięcy złotych!

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej1. Z kolei prawie 80% polskich dziennikarzy uważa, iż bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju2 – choćby wtedy, gdy są one absolutnie konieczne. Podziały nie tylko hamują rozwój, ale też oddalają nas od siebie. W odpowiedzi na te wyzwania w T-Mobile stworzyliśmy platformę #BurzymyBariery, której częścią jest ogólnopolski konkurs grantowy – Voice Impact Award.

Zachęcamy dziennikarzy oraz studentów, by wyszli poza utarte schematy, poszukali nowych tematów i przyjrzeli się sprawom, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Prace zostaną ocenione anonimowo – najpierw w ramach preselekcji przez ekspertów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie przez redaktorów naczelnych prestiżowych redakcji. Dziesięć najlepszych tekstów zostanie opublikowanych i wypromowanych w opiniotwórczych mediach, a autorzy trzech najwyżej ocenionych prac otrzymają granty finansowe.

Naszą misją jest burzenie barier w społeczeństwie. Ale wiemy, iż nie zrobimy tego sami. Dlatego uruchamiamy konkurs Voice Impact Award – skierowany zarówno do doświadczonych dziennikarzy oraz tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w tym zawodzie. Wierzymy, iż choćby pojedynczy głos – jeżeli jest odważny i zaangażowany – może wywołać realną zmianę. Media mają ogromny wpływ na to, jak postrzegamy świat, dlatego chcemy wspierać tych, którzy wykorzystują je do burzenia barier, a nie ich budowaniamówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

Jak się zgłosić do konkursu?

Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst – reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania – wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub przedstawić nowe spojrzenie na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość. Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.

Media, środowisko akademickie i biznes razem, by burzyć bariery

Wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury, wspierając ideę burzenia barier. Po stronie akademickiej w projekt zaangażowany jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, który na co dzień kształtuje postawy i warsztat przyszłych dziennikarzy. Wspólnie z nim powołaliśmy osobną kategorię konkursową, by już na etapie edukacji inspirować studentów do odkrywania nowych perspektyw w dziennikarstwie.

To ważna i piękna inicjatywa, która nie tylko przypomina o tej pozytywnej roli mediów, ale też angażuje adeptów dziennikarstwa, dając im realną przestrzeń do debaty i działania przeciw barierom i wykluczeniom,co wpisuje się w misję naszej uczelni podkreśla dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. ucz., jurorka konkursu z ramienia WDIB UW. Dołączamy do tego projektu, ponieważ wspieramy inicjatywy, łączące edukację z praktyką społeczną.

Realny wpływ, ale i szansa na rozwój i nagrody

Dlaczego warto wziąć udział w konkursie Voice Impact Award? Nasz konkurs to przede wszystkim możliwość wyjścia poza polaryzacyjny schemat tworzenia materiałów i pokazanie rozwiązań, które mogą mieć realny, pozytywny wpływ na polskie społeczeństwo. Co równie ważne, udział w konkursie to także okazja do zdobycia atrakcyjnych nagród finansowych i rzeczowych o łącznej wartości ponad 80 tys. zł, jak również szansa na szeroką ekspozycję w prestiżowych, ogólnopolskich mediach.

Na autorów zwycięskich prac czekają:

  • nagrody finansowe w wysokości
    • I miejsce: 30 000 zł,
    • II miejsce: 20 000 zł,
    • III miejsce: 10 000 zł,
  • ekspozycja i promocja 10 najlepszych tekstów – zostaną one opublikowane i wypromowane w mediach partnerujących konkursowi (Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl i XYZ.pl) oraz kanałach T-Mobile Polska,
  • nagrody rzeczowe dla studentów – autorzy trzech najlepszych prac nadesłanych przez studentów otrzymają „zestawy startowe dziennikarza”, na które składają się
    • iPad Pro 11 cali, Wi‑Fi + Cellular, 256 GB,
    • roczna subskrypcja Perplexity Pro.

Konkurs startuje 7 kwietnia, a zgłoszenia można przesyłać do 4 maja. Gala finałowa odbędzie się z kolei 11 czerwca 2025 r.

Więcej informacji o konkursie oraz regulamin dostępne są na stronie Voice Impact Award.

foto, źródlo. T-Mobile Polska

Idź do oryginalnego materiału