Dziwna i nagła zmiana dla Polaków ubiegających się o wizę do USA

9 godzin temu

Oczywiście chodzi o osoby potrzebujące wizy, bo przecież Polska wreszcie (od 2019 roku) jest częścią amerykańskiego programu Visa Waiver Program i trwające nie dłużej niż 90 dni wizyty turystyczne czy biznesowe w USA wizy nie wymagają, ale niektórzy jadą w innych celach i potrzebując wizy. Właśnie otrzymali znaczne utrudnienie, czy może raczej pewną niedogodność.

Ambasada Stanów Zjednoczonych w Polsce ogłosiła dziś nową, natychmiastową zasadę dla osób ubiegających się o niektóre wizy nieimigracyjne. Kandydaci starający się o wyjazd w celach naukowych, edukacyjnych lub w ramach wymiany kulturalnej (wizy typu F, M oraz J) muszą teraz posiadać publiczne profile w mediach społecznościowych. Zmiana weszła w życie „ze skutkiem natychmiastowym”.

Ze skutkiem natychmiastowym wszystkie osoby ubiegające się o wizę nieimigracyjną w celu podjęcia nauki w Stanach Zjednoczonych – zarówno w ramach akademickiego programu studiów (wiza F), jak i nieakademickiego kursu kształcenia (wiza M), a także osoby aplikujące o wizę… pic.twitter.com/Imwc6oHwgm

— US Embassy Warsaw (@USEmbassyWarsaw) June 24, 2025

Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez amerykańską placówkę dyplomatyczną, nowe wytyczne mają na celu usprawnienie procesu weryfikacji tożsamości kandydatów i ocenę ich dopuszczalności do wjazdu na terytorium USA. Publiczny dostęp do profili ma ułatwić i przyspieszyć pracę urzędników konsularnych.

Kogo dokładnie dotyczy nowa zasada? Nowy wymóg skierowany jest do osób aplikujących o następujące typy wiz nieimigracyjnych:

  • Wiza F: dla studentów podejmujących naukę na amerykańskich uczelniach akademickich i w szkołach językowych.
  • Wiza M: dla osób planujących udział w kursach zawodowych lub technicznych.
  • Wiza J: dla uczestników zatwierdzonych przez rząd USA programów wymiany naukowej, akademickiej lub kulturalnej.

„Wszystkie osoby ubiegające się o wizę nieimigracyjną […] powinny zmienić ustawienia prywatności swoich kont w mediach społecznościowych na publiczne” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu ambasady.

Nowy wymóg stanowi rozszerzenie polityki bezpieczeństwa wprowadzonej już w 2019 roku. Od tego czasu wszyscy kandydaci starający się o wizę do USA (zarówno imigracyjną, jak i nieimigracyjną) są zobowiązani do podania w formularzu wizowym DS-160 swoich nazw użytkownika (tzw. handles) używanych na wszystkich platformach społecznościowych w ciągu ostatnich pięciu lat.

Teraz, oprócz samego ujawnienia swoich kont, aplikanci muszą zapewnić, iż ich treść jest publicznie dostępna dla służb weryfikujących wniosek. Niespełnienie tego warunku może wpłynąć na proces rozpatrywania aplikacji wizowej.

Przyznam, iż choćby nie wiem jak to skomentować.

A gdybym tak rzucił wszystko i wyjechał?

Jeśli artykuł Dziwna i nagła zmiana dla Polaków ubiegających się o wizę do USA nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału