Badanie ankietowe dla doktorantek i doktorantów UW

1 dzień temu
2 czerwca rozpoczęło się ogólnouniwersyteckie badanie ankietowe „Sytuacja osób kształcących się w Szkołach Doktorskich UW – 2025”. Ankieta będzie dostępna do 14 lipca.

Z inicjatywy prof. Adama Niewiadomskiego, prorektora UW ds. doktoranckich i prawnych, badanie przygotowała Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia. Jego celem jest zebranie opinii oraz doświadczeń doktorantek i doktorantów na temat różnych aspektów ich kształcenia i funkcjonowania na UW.

Z perspektywy mojej pracy jest to niezwykle ważne badanie. Cieszę się, iż udało nam się je zorganizować w tak krótkim czasie – przede wszystkim dzięki zaangażowaniu Pracowni Ewaluacji Jakości Kształcenia pod kierunkiem prof. Mikołaja Jasińskiego. Gorąco zachęcam wszystkie doktorantki i doktorantów do wzięcia udziału w badaniu – Państwa głos pomoże nam lepiej dostosowywać działania i ofertę uczelni do potrzeb i oczekiwań środowiska doktoranckiego.

Adam Niewiadomski, prorektor UW ds. doktoranckich i prawnych

Tematyka badania obejmuje m.in.:

  • program i organizację kształcenia w szkole doktorskiej;
  • aktywność naukową;
  • współpracę z promotorami;
  • sytuację materialno-bytową;
  • dostępne formy wsparcia oferowane przez UW.

Dodatkowo, ankieta zawiera osobny zestaw pytań skierowanych do osób z zagranicy – dotyczących m.in. legalizacji pobytu, znajomości języka polskiego czy różnic kulturowych. Kwestionariusz ankiety został zatwierdzony przez Uniwersytecką Radę ds. Kształcenia po serii licznych konsultacji wewnętrznych.

Obecne badanie stanowi kontynuację przedsięwzięcia badawczego z 2022 roku. Wówczas zgłoszone przez doktorantki i doktorantów opinie przyczyniły się m.in. do reformy programu kształcenia w szkołach doktorskich.

Maria Golińska-Wapińska, pełnomocniczka prorektora ds. rozwoju szkół doktorskich

Ankieta dostępna będzie dla osób kształcących się w szkołach doktorskich do 14 lipca. Wyniki zostaną opublikowane jesienią 2025 roku.

Wersja polska ankiety >>

Wersja angielska ankiety >>

Idź do oryginalnego materiału